Вівторок, 15.10.2019, 02:13
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід

          
         



Період переходу молодших школярів до середньої школи пов'язаний із певними трудностями не тільки для дитини, але і для вчителів, батьків. Упродовж одного-трьох місяців, відбувається процес адаптації, який не завжди позитивно позначається на успіхах дитини, його самопочутті та самосприйнятті. Для п’ятикласник першого вересня найчастіше все нове: і приміщення, і вчителі, і предмети, і діти, і вимоги, і… Це цікаво, але тривожно, хочеться бути розумним, активним, незалежним, а важко; хочеться бут активним і успішним у групі своїх однокласників, щоб кожен новий вчитель оцінив і побачив усе найкраще, що є в мені, адже я не гірше інших.
П’ятикласник стоять на порозі підліткового віку, який як правило починається десь у 10 – 11 років. Це час так званої підліткової фізіологічної кризи.
Підлітковий вік – один із найскладніших та найвідповідальніших періодів становлення й розвитку психіки людини. Це вік допитливого розуму, жагучого прагнення до пізнання світу, ошуку свого призначення в ньому, бурхливої активності, ініціативності, потреби в кипучій діяльності та творчості. Він характеризується багатьма суперечностями, різноманітними фізіологічними та психологічними змінами, кризами, зумовленими переважно невідповідністю між прискореним біологічним, фізіологічним дозріванням та відносним відставанням психологічного й соціального розвитку.
У цей час розпочинаються значні зміни функціональної активності нервової та ендокринної системи, що забезпечує поступову докорінну перебудову дитячого організму, яка зумовлює перехід від дитинства до дорослості. Почуття «дорослості», яке приходить на зміну почуттю «дитячості», зумовлює основну суперечність підліткового віку.
Спробуємо з’ясувати, який він п’ятикласник? Що відбувається з ним в цей період?
• Неоднакове фізіологічне дозрівання дітей: ретарданти, акселерати, діти, які відповідають віковій нормі. (Акселерати у шкільні роки - лідери у класах. До тридцяти років це міцні та соціально пристосовані, але залежні від думки оточуючих, приземлені люди.
     Ретарданти, навпаки, - спочатку вразливі, задиристі, прагнуть привернути увагу, замкнуті й підкоряються в юності, до 30-ти років стають людьми з більш міцним, справжнім ядром і високими принципами). На інтелектуальну сферу це не впливає, а відображається на міжособистісних стосунках. Розвивається низька самооцінка, з’являється почуття ізольованості, замкнутості, власної неповноцінності.
• Нерівномірно формується кров’яна система. Дуже витягуються кровоносні судини. Це впливає на стан здоров’я учнів: болить голова, серце, нерівномірний тиск, підвищена стомлюваність, зниження працездатності.
• У зв’язку з формуванням головного мозку в період з 5-7 клас зменшується робота пам’яті. Дітям важче запам’ятовувати.
• Починається гормональний бум підліткового віку. Діти емоційно, збудливі, рухливі. Вони погано володіють своїми емоціями. Спостерігається ризька зміна настрою.
•  Під впливом інтенсивного функціонування залоз внутрішньої секреції збільшується збудженість центральної нервової системи підлітка, що виявляється у підвищеній дратівливості, надмірній образливості, нестриманості…
   У підлітковому віці зростає значення дружби й міжособистісних стосунків у колективі однолітків. Вони намагаються знайти собі «справжнього друга».
Виникає велика потреба в тому, щоб саме батьки визнали їхню дорослість. Їм притаманна чутливість до будь-якої фальші, лицемірства, їхні почуття надзвичайно загострені.
Дитина прагне знайти своє місце в соціум, прагне спілкування. Недостатнє спілкування може стати причиною формування цілого ряду негативних тенденцій в плоть до розвитку – делинквентної поведінки (делінквентна поведінка - це протиправна злочинна поведінка. Дії, вчинені такими людьми завдають моральної, фізичної та матеріальної шкоди. Деліквентність - психологічна готовність до правопорушення). Більше 90% підлітків, які знаходяться на обліку є психологічно ізольованими в групі однолітків.
В цей період активізується бажання визволитися від опіки з боку дорослих, на перше місце виходить інтимно-особистісне спілкування.
Родина – це те місце, де дитина повинна відчувати себе затишно і впевнено. Головний мотив у стосунках в родині – це любов батьків до своїх нащадків. В цей складний для дитини період, батьки повинні бути поруч, в будь-який час готові прийти на допомогу (підтримати, розрадити, заспокоїти). Вони повинні бути терплячими й уважними.

За допомогою тесту спробуйте перевірити, чи справляєтесь ви з таким складним і відповідальним завданням, як формування особистості, чи прагнете зрозуміти дитину, пізнати її, чи можливо, Вам потрібно змінити стосунки з дитиною?

Пам'ятайте:


• Якщо дитину постійно критикувати - вона вчиться ненавидіти.
• Якщо дитина живе у ворожнечі - вона вчиться агресивності.
• Якщо дитину висміють - вона стане замкнутою.
• Якщо дитина зростає у докорах - формується почуття провини.
• Якщо дитину підбадьорюють - вона починає вірити в себе.
• Якщо дитину хвалять - вона вчиться бути вдячною.
• Якщо дитина зростає в чесності - вона вчиться бути справедливою.
• Якщо дитина живе у безпеці - вона вчиться вірити людям.
• Якщо дитину підтримують - вона вчиться цінувати себе.
• Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості - вона вчиться знаходити любов у цьому світі.

Завжди пам'ятайте: ми виховуємо дітей власним прикладом, системою власних цінностей, звичним тоном спілкування, ставленням до праці та дозвілля. І, навіть, тоді, коли ми не помічаємо, наші діти спостерігають за нами і вчаться бути такими, як ми.

Коли ти думав, що я не дивлюсь...
(Автор невідомий)
Коли ти думав, що я не дивлюсь, я побачив, що ти повісив мій перший малюнок на стіну, i я захотів намалювати ще один.
Коли ти думав, що я не дивлюсь, я побачив, що ти годуеш бездомного котика, i я подумав, що добре піклуватися про тварин.
Коли ти думав, що я не дивлюсь, я побачив, що ти печеш мій улюблений пиpiг, i я зрозумів, що навіть мале може бути особливим.
Коли ти думав, що я не дивлюсь, я відчув, як ти поцілував мене перед сном, i я відчув себе коханим.
Коли ти думав що я не дивлюсь, я побачив, як сльози капали з твоїх очей, i я зрозумів, що іноді буває боляче, й це нормально – плакати.
Коли ти думав, що я не дивлюсь, я побачив, що тебе турбує мое життя, i я захотів стати тим, ким маю стати.
Коли ти думав, що я не дивлюсь, я дивився … та захотів подякувати Toбi за все те, що ти робив, коли думав, що я не дивлюся.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Жовтень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz
  • Copyright MyCorp © 2019Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz